30/04/2020

Γ. Σαρακιώτης: “Λεφτά για τα ΜΜΕ υπάρχουν, αλλά είναι μόνο για λίγα και εκλεκτά εξ αυτών”

Ερώτηση του Γιάννη Σαρακιώτη και Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για τον προκλητικό αποκλεισμό «ενοχλητικών» εφημερίδων και ιστοτόπων από τη διαφημιστική δαπάνη της εκστρατείας «Μένουμε Σπίτι», για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα περιοριστικά μέτρα εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

Στο άρθρο 30 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 14.3.2020 προβλέπεται ότι: «1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31.5.2020, είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών προς το σκοπό αυτό, καθώς και κάθε συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την υλοποίηση της εκστρατείας, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων».

Σύμφωνα με την απάντηση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στην με αριθμ. 5248/27.03.2020 ερώτηση και στην με αριθμ. 246/27.03.2020 αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων 65 Βουλευτών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α προς τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, «Ο εξαιρετικά απρόβλεπτος χαρακτήρας της έξαρσης και εξάπλωσης του ιού έχει διαφοροποιήσει ουσιωδώς τόσο τις ανάγκες ενημέρωσης των πολιτών όσο και τα περιθώρια χρονικής αντίδρασης της Κυβέρνησης σε αυτό. Ως εκ τούτου απαιτείται πλέον μια συνολική καμπάνια επικοινωνίας και ενημέρωσής τους, άμεσα και έγκαιρα υλοποιήσιμη, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τον περιορισμό της διασποράς τουκορονοϊού. Η δεύτερη αυτή φάση ενημέρωσης θα διαρκέσει μέχρι και την 31η Μαΐου 2020».

Κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3, του άρθρου 30 της ΠΝΠ στις 14.3.2020 εκδόθηκε η ΚΥΑ 227 (Β’ 948) του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, όπου η Προεδρία της Κυβέρνησης, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων, αναθέτει την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης, ήτοι την εκπόνηση σχεδίου για κάθε είδους εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, με βάση τις εκάστοτε ομάδες και κατηγορίες κοινού στις οποίες απευθύνονται τα επί μέρους μηνύματα (γενική κοινή γνώμη, ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.λπ.), προς το σκοπό της εμπέδωσης των μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 καθώς και κάθε συναφή υπηρεσία που απαιτείται για την υλοποίηση εκάστης.

Η εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή κατά περίπτωση μακέτας για εφημερίδες/περιοδικά, μακέτας για αφίσα, μηνυμάτων για το διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης), τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ανά κατηγορία, τον τρόπο και τη συχνότητα μετάδοσης ή καταχώρησης σε αυτά, τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του επικοινωνιακού προγράμματος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η παρούσα απόφαση αφορά σε έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστώντας την εκστρατεία αυτή ποσοτικά και ποιοτικά διαφορετική από την πρώτη φάση, καθώς καλύπτει επιπλέον ως προς τα ΜΜΕ τις εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία δεν ήταν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 της ΠΝΠ.

Η συνολική δαπάνη της εκστρατείας ενημέρωσης κατά τη Β’ Φάση δεν μπορεί να υπερβεί τα 11 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε όλες τις ανωτέρω υπηρεσίες, την αμοιβή της εταιρείας που θα υλοποιήσει το έργο καθώς και τη δαπάνη καταχώρησης του υλικού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Επίσης, σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης κάθε κατηγορίας. Ωστόσο, πουθενά δεν προβλέπονται τα κριτήρια κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης σε εφημερίδες και διαδικτυακούς τόπους (ιστοτόπους), καθιστώντας την αδιαφανή αυτή διαδικασία προσβλητική για την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία του τύπου. Είναι μάλιστα, προκλητική και εμφανής η δυσμενής μεταχείριση εκείνων των εντύπων, τα οποία έχουν έντονο αντιπολιτευτικό περιεχόμενο.

Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

Από το πρόσφατο Κοινοβουλευτικό μου Έργο

Γ. Σαρακιώτης στη Βουλή: «Απολύσεις για τους εργαζόμενους στη ΛΑΡΚΟ, ασυλία στον Διαχειριστή της εκκαθάρισης»

Στην κοινοβουλευτική συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ενέργειας, το οποίο περιλαμβάνει διάταξη για τη χορήγηση ασυλίας στον Ειδικό Διαχειριστή και στα μέλη του Δ.Σ. της ΛΑΡΚΟ, παρενέβη (28/07) με ομιλία του ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Αναπληρωτής Τομεάρχης...

Διαβάστε Περισσότερα

Γ. Σαρακιώτης στην Επιτροπή Έρευνας & Τεχνολογίας: «Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με ισότιμη πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες»

«Η καινοτομία στην τουριστική βιομηχανία είτε θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, είτε η αδυναμία πρόσβασης των επιχειρήσεων στις νέες τεχνολογίες θα οξύνει τις ήδη υπάρχουσες ανισότητες» τόνισε μεταξύ άλλων στο πλαίσιο της τοποθέτησής...

Διαβάστε Περισσότερα

Μ. Ξενογιαννακοπούλου – Γ. Σαρακιώτης: «Απολύσεις για τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ, ασυλία για τους εκτελεστές του σχεδίου της Κυβέρνησης»

Τις τελευταίες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στη ΛΑΡΚΟ και σχετίζονται με την επίδοση των ειδοποιητηρίων απόλυσης προς τους εργαζομένους της, καθώς και την εισαγωγή διάταξης νόμου στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία παρέχει ασυλία σε...

Διαβάστε Περισσότερα