30/04/2020

Γ. Σαρακιώτης: “Λεφτά για τα ΜΜΕ υπάρχουν, αλλά είναι μόνο για λίγα και εκλεκτά εξ αυτών”

Ερώτηση του Γιάννη Σαρακιώτη και Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για τον προκλητικό αποκλεισμό «ενοχλητικών» εφημερίδων και ιστοτόπων από τη διαφημιστική δαπάνη της εκστρατείας «Μένουμε Σπίτι», για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα περιοριστικά μέτρα εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

Στο άρθρο 30 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 14.3.2020 προβλέπεται ότι: «1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31.5.2020, είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών προς το σκοπό αυτό, καθώς και κάθε συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την υλοποίηση της εκστρατείας, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων».

Σύμφωνα με την απάντηση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στην με αριθμ. 5248/27.03.2020 ερώτηση και στην με αριθμ. 246/27.03.2020 αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων 65 Βουλευτών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α προς τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, «Ο εξαιρετικά απρόβλεπτος χαρακτήρας της έξαρσης και εξάπλωσης του ιού έχει διαφοροποιήσει ουσιωδώς τόσο τις ανάγκες ενημέρωσης των πολιτών όσο και τα περιθώρια χρονικής αντίδρασης της Κυβέρνησης σε αυτό. Ως εκ τούτου απαιτείται πλέον μια συνολική καμπάνια επικοινωνίας και ενημέρωσής τους, άμεσα και έγκαιρα υλοποιήσιμη, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τον περιορισμό της διασποράς τουκορονοϊού. Η δεύτερη αυτή φάση ενημέρωσης θα διαρκέσει μέχρι και την 31η Μαΐου 2020».

Κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3, του άρθρου 30 της ΠΝΠ στις 14.3.2020 εκδόθηκε η ΚΥΑ 227 (Β’ 948) του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, όπου η Προεδρία της Κυβέρνησης, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων, αναθέτει την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης, ήτοι την εκπόνηση σχεδίου για κάθε είδους εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, με βάση τις εκάστοτε ομάδες και κατηγορίες κοινού στις οποίες απευθύνονται τα επί μέρους μηνύματα (γενική κοινή γνώμη, ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.λπ.), προς το σκοπό της εμπέδωσης των μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 καθώς και κάθε συναφή υπηρεσία που απαιτείται για την υλοποίηση εκάστης.

Η εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή κατά περίπτωση μακέτας για εφημερίδες/περιοδικά, μακέτας για αφίσα, μηνυμάτων για το διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης), τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ανά κατηγορία, τον τρόπο και τη συχνότητα μετάδοσης ή καταχώρησης σε αυτά, τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του επικοινωνιακού προγράμματος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η παρούσα απόφαση αφορά σε έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστώντας την εκστρατεία αυτή ποσοτικά και ποιοτικά διαφορετική από την πρώτη φάση, καθώς καλύπτει επιπλέον ως προς τα ΜΜΕ τις εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία δεν ήταν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 της ΠΝΠ.

Η συνολική δαπάνη της εκστρατείας ενημέρωσης κατά τη Β’ Φάση δεν μπορεί να υπερβεί τα 11 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε όλες τις ανωτέρω υπηρεσίες, την αμοιβή της εταιρείας που θα υλοποιήσει το έργο καθώς και τη δαπάνη καταχώρησης του υλικού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Επίσης, σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης κάθε κατηγορίας. Ωστόσο, πουθενά δεν προβλέπονται τα κριτήρια κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης σε εφημερίδες και διαδικτυακούς τόπους (ιστοτόπους), καθιστώντας την αδιαφανή αυτή διαδικασία προσβλητική για την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία του τύπου. Είναι μάλιστα, προκλητική και εμφανής η δυσμενής μεταχείριση εκείνων των εντύπων, τα οποία έχουν έντονο αντιπολιτευτικό περιεχόμενο.

Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

Από το πρόσφατο Κοινοβουλευτικό μου Έργο

Γ. Σαρακιώτης: «“Ακρωτηριασμένα” τα Λιμενικά Τμήματα στη Φθιώτιδα με ευθύνη Ν.Δ.»

Το ζήτημα της μη λειτουργίας του Λιμενικού Τμήματος Αρκίτσας καθώς και της έλλειψης επαρκούς αριθμού λειτουργικών σκαφών σε όλη την παράκτια ζώνη του Βόρειου Ευβοϊκού και του Μαλιακού Κόλπου θέτει υπ’ όψιν του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη...

Διαβάστε Περισσότερα

Γ. Σαρακιώτης: «Η Κυβέρνηση γυρνά τη δημόσια υγεία 40 χρόνια πίσω»

«Την ώρα που η πανδημία είναι ακόμη εδώ και οι προειδοποιήσεις του επιστημονικού κόσμου για έγκαιρη προετοιμασία απέναντι στο ενδεχόμενο νέων κρίσεων αυξάνονται, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. καταργεί τη μεγαλύτερη δημοκρατική και προοδευτική τομή της χώρας, δηλαδή όσα...

Διαβάστε Περισσότερα

Κοινοβουλευτική παρέμβαση Χαρίτση-Σαρακιώτη-Μαμουλάκη για αδικαιολόγητους αποκλεισμούς μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ

Κοινοβουλευτική ερώτηση για αδικαιολόγητους αποκλεισμούς από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατέθεσαν ο Βουλευτής Μεσσηνίας ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αλέξης Χαρίτσης, ο...

Διαβάστε Περισσότερα