Αρκετά προβλήματα και δυσλειτουργίες προκύπτουν από την εφαρμογή του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016, ιδίως μετά την ψήφιση του ν.4635/2019 της Κυβέρνησής σας, με το βασικότερο να εστιάζεται στη μεγάλη καθυστέρηση, στην αξιολόγηση και την έγκρισή των επενδυτικών σχεδίων. Αποτέλεσμα αυτού, οι προτάσεις που κατατίθενται καθίστανται ανεπίκαιρες, ο αναπτυξιακός νόμος δρα αποτρεπτικά για τους επενδυτές και δεν αξιοποιούνται αποτελεσματικά οι δεσμευμένοι χρηματοδοτικοί πόροι. Παράλληλα, καταπατάται η ίδια η νομοθεσία, η οποία προβλέπει ολοκλήρωση της αξιολόγησης εντός 60ημερών. Το θέμα των καθυστερήσεων του αναπτυξιακού νόμου είναι διαχρονικά ακανθώδες. Οι μη ολοκληρωμένες επενδύσεις το 2015 ξεπερνούσαν τις 6.000, με διάφορες άλυτες παλιές εκκρεμότητες. Εξάλλου μέχρι το 2015, τα αιτήματα ελέγχου και ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων δεν αντιμετωπίζονταν με σειρά προτεραιότητας αλλά με διαφορετικά κριτήρια. Έπειτα από εντατικές προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας και της αρμόδιας Υπηρεσίας, λίγο πριν τις εκλογές του 2019, είχαν απομείνει λιγότερα από 1.000 ανολοκλήρωτα έργα, για τα περισσότερα εκ των οποίων αναμενόταν η ανταπόκριση των ίδιων των επενδυτών. Επιπλέον τα εκκρεμή αιτήματα για ελέγχους ήταν λιγοστά.
Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της ερώτησης.