Συνέντευξη στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού “Επιχειρώ στη Στερεά” παρέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Σαρακιώτης. Παρακάτω ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης.
Τι να περιμένουμε από το επικείμενο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ; Σοσιαλδημοκρατική οπτική ή αναγέννηση των ιδεών της ανανεωτικής Αριστεράς;
Αυτό που θεωρώ ότι πρέπει να αναμένει κανείς από το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία είναι η εμβάθυνση στη “δημοκρατική επανάσταση” που έχει εκκινήσει με πρωτοβουλία του Προέδρου του κόμματος, Αλέξη Τσίπρα. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα κόμματα της Κεντροαριστεράς στην Ευρώπη. Κατά συνέπεια, ήδη συνιστά πολιτικό οργανισμό στον οποίο συμβιώνουν όλες εκείνες οι ιδέες που έχουν ως κοινό παρονομαστή προτάγματα, όπως η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας υγείας, η άμβλυνση των πολυεπίπεδων κοινωνικό-οικονομικών ανισοτήτων, η συμπεριληπτική ανάπτυξη, η στήριξη της επιχειρηματικότητας, η δίκαιη πράσινη μετάβαση και η καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η ενδυνάμωση του πρωτογενούς τομέα, και η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία. Η επόμενη ημέρα λοιπόν είναι συνυφασμένη με την πραγμάτωση της στρατηγικής επιλογής της δημιουργίας μιας ανανεωμένης, προοδευτικής, κοινωνικής και πολιτικής πλειοψηφίας με απώτερο σκοπό την επικράτηση στις επόμενες εκλογές και κατ’ επέκταση τη διαμόρφωση ενός σχήματος διακυβέρνησης με προοδευτικό πρόσημο, που θα ενσωματώνει τις ιδέες όλων των ρευμάτων και των συλλογικοτήτων.
Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ δεν δείχνει να ενδίδει στο φλερτ του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει το διμέτωπο. Το ερώτημα είναι αν θεωρείτε ότι μπορεί να σας απειλήσει εκλογικά με δεδομένες τις δημοσκοπήσεις που το δείχνουν ανεβασμένο
Στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, έχουμε προτάξει την αναγκαιότητα της διαμόρφωσης των κατάλληλων συνθηκών για την επόμενη προοδευτική διακυβέρνηση, που θα επέλθει ως αντιστάθμισμα απέναντι στην εξελισσόμενη αντικοινωνική πολιτική που ασκείται σήμερα από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Το πεδίο όπου υπάρχει ανταγωνισμός είναι συνάμα και τα κρίσιμα επίδικα της εποχής και τα προβλήματα της κοινωνίας που υποχρεώνουν όλους να τοποθετηθούν με σαφήνεια και καθαρότητα πάνω σε αυτά. Όσοι συναπαρτίζουν το λεγόμενο προοδευτικό τόξο του πολιτικού περιβάλλοντος, έχουν σήμερα υποχρέωση να προχωρήσουν σε ξεκάθαρες επιλογές και να δώσουν απαντήσεις σε καίρια ζητήματα. Ποιος μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της μεταπανδημικής εποχής. Ποιος μπορεί να αντιτάξει πολιτικές που θα περιορίσουν την εκτεταμένη και παρατεταμένη ακρίβεια. Ποιος μπορεί να υλοποιήσει τις αναγκαίες πολιτικές για την καταπολέμηση της ενεργειακής μονομέρειας ή της ενεργειακής φτώχειας. Ποιος μπορεί να προχωρήσει στην ουσιαστική αύξηση του κατώτατου μισθού και όχι να χορηγεί μισθούς ύψους έως και 8.000 ευρώ σε γαλάζια golden boys στον ΕΦΚΑ. Ποιος μπορεί να προασπίσει τις εργασιακές σχέσεις που σήμερα έχουν γίνει ζούγκλα. Ποιος μπορεί να διασφαλίσει τη χρηστή και διαφανή διαχείριση του δημοσίου χρήματος, όταν σήμερα 7 δισ. ευρώ έχουν δοθεί σε ημέτερους είτε με απευθείας αναθέσεις είτε με κλειστούς διαγωνισμούς από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Το ζητούμενο λοιπόν από όλους τους συνοικούντες του προοδευτικού τόξου είναι να πάρουν θέση. Ή με την οπισθοδρόμηση στην οποία έχει βυθίσει τη χώρα η συντηρητική και κυνική Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ή με την οικοδόμηση ενός μετώπου απέναντι της.
Στην Ευρώπη υπάρχει κουλτούρα συνεργασιών , ακόμη και με ιδεολογικούς αντιπάλους (βλέπε Γερμανία) Εσείς ως κόμμα θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με δυνάμεις της ΝΔ και αν ναι με ποιά συγκεκριμένα τάση και κάτω υπό ποιές προϋποθέσεις;
Εμείς ως κόμμα όχι μόνο δώσαμε περιεχόμενο στην έννοια συνεργασία, τόσο σε επίπεδο διακυβέρνησης, όσο και προχωρώντας σε συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες στο επίπεδο της αυτοδιοίκησης. Η συνεργασία είναι στοιχείο της πολιτικής μας κουλτούρας. Εντούτοις, μία συνεργασία με τη Νέα Δημοκρατία, είναι εκτός συζήτησης διότι ανάμεσα μας υπάρχει ένα τεράστιο ηθικό, ιδεολογικό, πολιτικό και πολιτισμικό χάσμα. Καθώς χρειάζεται προηγουμένως να υφίσταται ένα υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα εδράζεται η όποια προγραμματική συμπόρευση μίας διακυβέρνησης συνεργασίας. Σας περιέγραψα αδρά, το τι συμβαίνει εδώ και δύο χρόνια και πραγματικά τα πεπραγμένα της Νέας Δημοκρατίας δεν αφήνουν ούτε το ελάχιστο περιθώριο, όχι για μελλοντική προγραμματική σύμπραξη – που είναι ουτοπία – αλλά ούτε καν για την έναρξη μίας τέτοιας συζήτησης.
Θεωρείτε ότι ο πόλεμος και η συνεπακόλουθη ακρίβεια θα μας φέρει πιο κοντά σε πρόωρες εκλογές;
Η πρωτοφανής ακρίβεια που πλήττει τη χώρα μας εδώ και πολλούς μήνες, ενώ οι συγκρούσεις στην Ουκρανία ξεκίνησαν μόλις πριν από 20 μόλις ημέρες. Άρα η όποια σύνδεση της εισβολής της Ρωσίας με τις δίχως προηγούμενο αυξήσεις σε ενέργεια, άλλα βασικά αγαθά και καύσιμα έχουν γίνει μέχρι σήμερα απλά δεν υφίσταται. Δεν είναι μόνο οι πρόσφατες τραγικές εικόνες του πολέμου στην Ουκρανία και ο τρόπος που εμπλέκει η Κυβέρνηση τη χώρα μας στην παράνομη εισβολή της Ρωσίας, ούτε μόνο η παρατεταμένη ακρίβεια, για την οποία ακούγαμε το προηγούμενο διάστημα από Κυβερνητικά στελέχη μόνο δικαιολογίες και ευχές. Είναι και οι επιμέρους επιλογές της Κυβέρνησης, να μην ενισχύσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας, εν μέσω πανδημίας οδηγώντας εκατοντάδες υγειονομικούς σε απόγνωση και στην εκπαραθύρωση τους από το σύστημα, καθώς και σε πρωτοφανή ρυθμό ανθρωπίνων απωλειών συγκριτικά με άλλες χώρες. Είναι επίσης, η επιλογή της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της Δ.Ε.Η. την ώρα που είναι περισσότερο από ποτέ ανάγκη να υπάρξει ισχυρή δημόσια παρέμβαση εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης η οποία συνθλίβει το εισόδημα των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων, των αγροτών και των κτηνοτρόφων, της βιομηχανίας, κ.α. Είναι η επιλογή της να αφήσει έρμαια της ακρίβειας την πλατιά κοινωνική πλειοψηφία, χωρίς να προβαίνει στην ουσιαστική αύξηση του κατώτατου μισθού – κι όχι σε μία ανεπαίσθητη όπως αυτή του 2% – όπως έκαναν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι η επιλογή της να προχωρά σε απευθείας αναθέσεις και σε κλειστές διαγωνιστικές διαδικασίες, ύψους 7 δισ. ευρώ περίπου, την ώρα που συμβαίνουν όλα τα παραπάνω. Δεν είναι λοιπόν μόνο ένα ή δύο στοιχεία μιας πολιτικής, αλλά ολόκληρη η Κυβερνητική πολιτική συνολικά, που παράγει και μεγιστοποιεί την κοινωνική αδικία, βαθαίνοντας τις ήδη υφιστάμενες ανισότητες. Για αυτούς τους λόγους, θεωρούμε ότι, το “επιτελικό κράτος” του κ. Μητσοτάκη είναι απολύτως ψευδεπίγραφο και στηρίζεται εν πολλοίς στη συστημική επικοινωνιακή επιμέλεια, με την πραγματική εικόνα, όπως αυτή εκφράζεται καθημερινά από την πλατιά κοινωνική πλειοψηφία να είναι εντελώς διαφορετική. Αυτό καθιστά το αίτημα για πρόωρες εκλογές ως πραγματική κοινωνική λύτρωση και για αυτό το λόγο είναι απολύτως αναγκαίο.
Κατά γενική ομολογία οι αντιθέσεις στο επίπεδο ανάπτυξης μεταξύ των Νομών της Περιφέρειας είναι έντονες. Ποιες πολιτικές θεωρείτε ότι πρέπει να εφαρμοστούν ώστε να αμβλυνθούν; Ποια είναι η γνώμη σας για την επίδοση Σπανού σε αυτόν τον τομέα;
Πράγματι, πολλές απόψεις ειδικών κάνουν λόγο για ήδη ενταθείσες, αλλά και ολοένα εντεινόμενες περιφερειακές και ένδο-περιφερειακές ανισότητες. Είναι χρυσή ευκαιρία για τη χώρα μας η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, στη βάση κάλυψης των περιφερειακών αναγκών, αλλά και σειράς άλλων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων υπό το πρίσμα μίας συγκροτημένης Εθνικής Στρατηγικής – η οποία και καταρτίστηκε επί ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με ορίζοντα το 2030 αλλά σήμερα αγνοείται. Μία στρατηγική η οποία λαμβάνει υπ’ όψιν τα χαρακτηριστικά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιφερειών. Δυστυχώς, κατά την φάση της κατάρτισης του Εθνικού Σχεδίου για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, η παρέμβαση που θα πρότασσε με εμφατικό τρόπο την αναγκαιότητα άμβλυνσης των ανισοτήτων, οι οποίες εντοπίζονται και στη δική μας Περιφέρεια δεν ήταν η αρμόζουσα, μιας και από πλευράς της Κυβέρνησης δεν υπήρξε η διάθεση για διαβούλευση. Και θα σας δώσω ένα απτό παράδειγμα, όπως αναπτύχθηκε πρόσφατα στη συζήτηση της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας στη Βουλή, στην οποία και μετέχω ως Αναπληρωτής Τομεάρχης από πλευράς του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, όπου η κα Βίκυ Κεφαλά, Μέλος του Δ.Σ. του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας και της Επενδυτικής Επιτροπής του Ταμείου InvestEU, παρουσίασε αναλυτικά τα στοιχεία (Regional Innovation Index) που κατατάσσουν την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στη 12η θέση ανάμεσα σε 13 Περιφέρειες της χώρας στον τομέα της καινοτομίας.
Ο Απόστολος Γκλέτσος πλέον οργανωτικά ανήκει στο ΣΥΡΙΖΑ και ήδη ανακοίνωσε την πρόθεσή του να είναι υποψήφιος για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Να υποθέσω ότι είχε το πράσινο φως από τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ ή έδρασε αυτόνομα;
Παρατηρώ κι εγώ την κινητικότητα που έχει αναπτυχθεί σε σχέση με τις ήδη εκπεφρασμένες προθέσεις υποψηφιοτήτων για τη διεκδίκηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Υποψηφιότητες που έχουν ήδη αφήσει το δικό τους στίγμα και προσφορά στο χώρο της Αυτοδιοίκησης και άλλες που κουβαλούν μεγάλη εμπειρία μέσα από την εν γένει πολιτική διαδρομή τους. Ταυτόχρονα, καθένας μπορεί να έχει τη δική του πολιτική αναφορά, είτε αποτελεί οργανικό κομμάτι ενός κομματικού σχηματισμού, είτε, ιδίως τώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η ενσωμάτωση ευρύτερων προοδευτικών δυνάμεων της κοινωνίας, και να εκδηλώνει ένα πρωτογενές ενδιαφέρον, στο πλαίσιο της ενεργού συμμετοχής στα δημόσια πράγματα. Το τελικό ζητούμενο για κάθε μία από αυτές είναι να απηχούν πρωτίστως τις επιθυμίες των πολιτών της Στερεάς Ελλάδας, να έχουν βαθιά γνώση των ιδιαιτεροτήτων της Περιφέρειας μας και των αναγκών της και να αντανακλούν τη διάθεση για προοδευτικές αλλαγές. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία έχει αποδείξει εμπράκτως με τη στάση του ότι δεν εγκλωβίζει τη βούληση των τοπικών κοινωνιών, προάγοντας την ανάγκη αυτές να εκφράζονται ακώλυτα και ακηδεμόνευτα έχοντας ως γνώμονα το πραγματικό συμφέρον τους.
Για εσάς προσωπικά η κεντρική πολιτική σκηνή είναι μονόδρομος ή θα σας ενδιέφερε και η αυτοδιοίκηση και δη η Περιφέρεια ή ο δήμος Λαμιέων;
Αυτή τη στιγμή, μοναδικός μου στόχος είναι να προσφέρω στον κοινό σκοπό ο οποίος θεωρώ ότι απηχεί τις επιθυμίες της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας. Δηλαδή, την ανατροπή μίας συντηρητικής Κυβέρνησης που καθημερινά εφαρμόζει και υλοποιεί ένα βαθιά αντικοινωνικό πρόγραμμα υπονομεύοντας τις προοπτικές της χώρας μας και διαρρηγνύοντας την κοινωνική συνοχή της. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ ότι και η Φθιώτιδα έχει επηρεαστεί αρνητικά, με την οπισθοδρόμηση να γίνεται ορατή σε σειρά ζητημάτων τα οποία έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων. Η αναστροφή αυτής της υφεσιακής τροχιάς στην οποία έχει περιέλθει η Π.Ε. Φθιώτιδας, τα τελευταία 3 περίπου χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας συνιστά αποστολή και υποχρέωση που πηγάζει μέσα από την τιμητική ετυμηγορία και εντολή χιλιάδων συμπατριωτών μου, η οποία και δεν επιτρέπει παρεκκλίσεις και δεύτερες σκέψεις.
Η Στερεά Ελλάδα είναι η μόνη περιφέρεια που δεν έχει στα διοικητικά της όρια αυτόνομο Πανεπιστήμιο, αν και πριν από 3-4 χρόνια υπήρξε μια προσπάθεια κύρια από την ΠΕΔ και τη λεγόμενη «πρόταση Πανούση». Ποια είναι η άποψή σας;
Θίγετε ένα θέμα για το οποίο οι ευθύνες των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας ήταν και είναι πασιφανείς και δε θα ξεχαστούν από τους πολίτες της Στερεάς Ελλάδας. Αναφερθήκατε στην πρόταση της “Επιτροπής Πανούση”, το έργο της οποίας αγκάλιασαν οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης τότε και αρκετοί Κοινοβουλευτικοί της περιοχής. Όμως θα μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω τα γεγονότα και πριν το 2018, αναφερόμενος στο περίφημο “Σχέδιο Αθηνά” του 2013, το οποίο και κατήργησε το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας. Κατά δεύτερον, θα μου επιτρέψετε επίσης να προσθέσω ότι αφουγκραζόμενη την ανάγκη της ενίσχυσης του ακαδημαϊκού και ερευνητικού στίγματος στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας, η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. όχι μόνο θέσπισε την ίδρυση και λειτουργία 37 τμημάτων σε όλη τη χώρα και μέρος αυτών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, αλλά και δημιούργησε τις προϋποθέσεις, με συγκεκριμένη διάταξη νόμου για τη διερεύνηση της προοπτικής ίδρυσης Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος και Ερευνητικών Κέντρων στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Όλα αυτά, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο τα αγνόησε, αλλά προέβη και στην κατάργησή τους. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι πλέον τα στελέχη της στην περιοχή δε νομιμοποιούνται να μιλούν ούτε για ενίσχυση των δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας, ούτε και να παριστάνουν τους κήνσορες της περιφερειακής ανάπτυξης.
Κατά την κυβέρνηση η ΛΑΡΚΟ είναι ζημιογόνος επιχείρηση και επιπλέον η χώρα μας όσο τη διατηρεί χρεώνεται με πρόστιμα από την Ε.Ε. Θεωρείτε ότι η επιχείρηση πρέπει να παραμείνει στο δημόσιο και αν ναι με ποιο τρόπο θα εξυγιανθεί;
Είναι γνωστή πλέον σε όλους η επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης για τη ΛΑΡΚΟ. Όπως λοιδορούν σήμερα τη ΛΑΡΚΟ έτσι έκαναν και πριν 2 χρόνια με τη Δ.Ε.Η. και πληρώνουμε όλοι σήμερα τις επιλογές της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα της ενέργειας. Μόνο που τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στην περιοχή προεκλογικά παρήλαυναν από την εταιρεία και υπόσχονταν στους εργαζόμενους τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας. Σήμερα βέβαια δεν περνούν ούτε απ’ έξω. Όμως, πρωτίστως οι εργαζόμενοι της εταιρείας και δευτερευόντως όσοι παρακολουθούμε στενά το θέμα της ΛΑΡΚΟ, μόνο “Λωτοφάγοι” δεν είμαστε. Και γνωρίζουμε και θυμόμαστε ποιοι ήταν εκείνοι που την έφεραν ως εδώ, ποιοι ήταν εκείνοι κι από πότε απεργάζονταν τα σχέδια της τριχοτόμησης της, η οποία εν τέλει θεσπίστηκε το 2020, με τροπολογία που ψήφισαν μόνο οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, αλλά κι από την άλλη ποιοι ήταν εκείνη που την κράτησαν όρθια, εν καιρώ μνημονιακών περιορισμών και σε συνθήκες που μόνο ευνοϊκές δεν ήταν για την αγορά του νικελίου, χωρίς ταυτόχρονα να θιγούν μισθοί και εν γένει τα δικαιώματα των εργαζομένων της. Σήμερα, την ώρα που καταγράφονται ιστορικά υψηλές τιμές στο νικέλιο, οι υψηλότερες των 15 ετών η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εργάζεται “πυρετωδώς” όχι για τη διάσωσή της, αλλά για την περαιτέρω απαξίωσή της. Συμπερασματικά, θεωρώ ότι μετά την ψήφιση της τροπολογίας στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως, το Φεβρουάριο του 2020 και την ιστορική δήλωση του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Γεωργιάδη ότι «δεν προτίθεται να δώσει ούτε ένα ευρώ για τη ΛΑΡΚΟ», είναι πλέον γνωστό το ποιες είναι οι αποφάσεις των Κυβερνώντων για το μέλλον της. Στον αντίποδα, η θέση η δική μας διατυπώθηκε με τον πλέον θεσμικό τρόπο, όταν και στο πλαίσιο κοινής επίκαιρης ερώτησης, επί της ουσίας παρουσιάσαμε μία πρόταση που έρχονταν να εναρμονιστεί με πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες και προέβησαν στη στήριξη ή τη διάσωση στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων. Η αντίδραση της Κυβέρνησης συμπυκνώθηκε στην μνημειώδους κυνικότητας απάντηση του κ. Γεωργιάδη, στην οποία και αναφέρθηκα. Παρόλα αυτά, από πλευράς μας συνεχίζουμε τον κοινό αγώνα, στο πλευρό των εργαζομένων για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους και τη συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας.
Σύμφωνα με τους περισσότερους επιστήμονες η πανδημία οδεύει προς το τέλος της. Θα ήθελα μια συνολική αποτίμηση των επιδόσεων της κυβέρνησης κυρίως σε σχέση με την κατάσταση του ΕΣΥ και τον αριθμό των ΜΕΘ στην περιφέρειά μας.
Οι 26.730 απώλειες ανθρώπινων ζωών πιστεύω ότι καθιστούν οποιαδήποτε διατύπωση κρίσης περιττή. Και το πλέον τραγικό είναι το γεγονός ότι 16.519 συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους εκτός Μ.Ε.Θ., όπως προέκυψε από επίσημο έγγραφο του Ε.Ο.Δ.Υ.. Δεν τους δόθηκε δηλαδή ούτε η ευκαιρία να παλέψουν για τη ζωή τους, να αγωνιστούν για αυτή σε ένα κρεβάτι Μ.Ε.Θ.. Η Κυβέρνηση πανηγύρισε πολλές φορές λέγοντας ότι “νίκησε την πανδημία”, τη στιγμή που κορυφαίοι επιστήμονες ανά τον κόσμο καλούσαν τους υπευθύνους να προετοιμαστούν, ενισχύοντας την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ενδυναμώνοντας το Εθνικό Σύστημα Υγείας με το αναγκαίο πρωτίστως ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και τη λειτουργία του απαραιτήτου αριθμού κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας. Αντί αυτού εκείνο που κατόρθωσε είναι να καταγραφεί η Ελλάδα, ως η χώρα με τον υψηλότερο αριθμό ανθρωπίνων απωλειών ανά 1 εκατ. κατοίκους, να μετρά τις παραιτήσεις των πλήρως απαξιωμένων και εξουθενωμένων ιατρών και να παρατηρεί ακόμη και τις δωρεές, σε αριθμό κλινών Μ.Ε.Θ., των μη κερδοσκοπικών οργανισμών να παραμένουν αδρανείς και να μην τίθενται στη μάχη κατά της ανάσχεσης της πανδημίας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Νοσοκομείου Λαμίας, για λογαριασμό του οποίου έχουν διενεργηθεί ουκ ολίγες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις. Κόπηκε η κορδέλα πέρυσι το Φλεβάρη για 7 νέες κλίνες Μ.Ε.Θ. από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και μέχρι σήμερα δε λειτούργησε καμία. Επιπροσθέτως, και στο πεδίο της οικονομίας, η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα έδωσε έναν ασύμμετρο αγώνα απέναντι στις συνέπειες της πανδημίας, λαμβάνοντας περιορισμένη και σίγουρα ετεροχρονισμένη στήριξη, παρά τις επίμονες παραινέσεις μας για έγκαιρη και ουσιαστική στήριξη, ενώ σήμερα εν μέσω ενός παρατεταμένου κύματος ακρίβειας και της εκτεταμένης ενεργειακής κρίσης παραδίδεται κυριολεκτικά ως βορά, μη γνωρίζοντας αν την επόμενη ημέρα θα παραμείνει ζωντανή. Συμπερασματικά, αυτό που έχει καταστεί πλέον σαφές είναι ότι τόσο στο πεδίο της υγείας, όσο και σε αυτό της οικονομίας, οι πολίτες πληρώνουν το μάρμαρο εξαιτίας των χρεοκοπημένων ιδεοληψιών της Κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος είναι βυθισμένος στον κόσμο της τεχνητής ευημερίας που του χαρίζεται, ως αντιπαροχή στην πρωτοφανή και προκλητική επιχορήγηση που έλαβαν τα συστημικά μέσα ενημέρωσης του κέντρου, αλλά και φανατικός αρνητής της εφιαλτικής πραγματικότητας στην οποία έχει οδηγήσει τη χώρα και τους πολίτες της.
Δείτε εδώ το σχετικό αρχείο.
Παράλληλα, στο ίδιο τεύχος φιλοξενείται και σύντομη δήλωση του κ. Σαρακιώτη για το θέμα της ίδρυσης Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας και της δημιουργίας Δελφικού Πανεπιστημίου.
«Διάβασα με ικανοποίηση το προηγούμενο τεύχος του εντύπου σας, το οποίο και επαναφέρει στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης το θέμα της προοπτικής δημιουργίας του Δελφικού Πανεπιστημίου. Μία πρόταση της “Επιτροπής Πανούση”, που συστήθηκε το 2018 και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και την υποστήριξη πολλών θεσμικών φορέων της περιοχής. Δυστυχώς, οι μετέπειτα εξελίξεις, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν άφησαν περιθώριο για την ουσιαστική συνέχεια των προσπαθειών αυτών. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και στο ρεπορτάζ σας, αφού περιέχεται δήλωση που επιβεβαιώνει ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν επιθυμεί ίδρυση νέων πανεπιστημίων.
Το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία διαχρονικά, αποστρέφεται κάθε εγχείρημα που προάγει την ενίσχυση του ακαδημαϊκού στίγματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι πλέον αδιαμφισβήτητο. Και για να γίνω πιο σαφής, κανείς μας δεν ξεχνά, την κατάργηση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας με το περίφημο “Σχέδιο Αθηνά” το 2013, την οποία ακολούθησε η απόφαση της Κυβέρνησης της Ν.Δ. για την κατάργηση τριάντα επτά (37) Πανεπιστημιακών Τμημάτων της χώρας, μεταξύ των οποίων ήταν και εκείνα της Λογοθεραπείας στη Λαμία και του Τμήματος Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού στην Άμφισσα το Νοέμβριο του 2019.
Η δυσανεξία της Ν.Δ. απέναντι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας φάνηκε και από κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 34 του Ν. 4589/2019, μία νομοθετική πρόβλεψη της Κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που αποσκοπούσε να οικοδομήσει τις θεμελιώδεις προϋποθέσεις για την προοπτική ίδρυσης Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος και Ερευνητικών Κέντρων στην Περιφέρεια μας.
Συνεπώς, προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι, η σημερινή Κυβέρνηση δεν κινείται με γνώμονα την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ερευνητικού και παραγωγικού δυναμικού της Στερεάς Ελλάδας, αλλά πορεύεται με οδηγό τις χρεοκοπημένες ιδεοληψίες της, την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και το μικροκομματικό όφελος.»
Δείτε εδώ το σχετικό απόσπασμα.