Ένα χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών, οι συγγενείς των 57 θυμάτων εξακολουθούν να αναζητούν δικαίωση καθώς, δυστυχώς, η συγκάλυψη και η αποσιώπηση ευθυνών να έχουν καταστεί ο κανόνας της τακτικής της Κυβέρνησης της Ν.Δ., της οποίας οι πολιτικές πρωτοβουλίες εστιάζουν στην «πολιτική φυγάδευση» του κ. Καραμανλή. Τη στιγμή που το πέπλο της συγκάλυψης κυριαρχεί στην εγχώρια πολιτική σκηνή, ευτυχώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και συμπαραστέκεται έμπρακτα στους συγγενείς των θυμάτων.
Οι μεθοδεύσεις του Μεγάρου Μαξίμου ξεκίνησαν από την επόμενη ημέρα του δυστυχήματος με το «μπάζωμα» της τοποθεσίας κατά παρέκκλιση κάθε πρωτοκόλλου και κορυφώθηκαν με την προκλητική κατ’ ουσία αγνόηση της δικογραφίας της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, όπως αυτή κατατέθηκε το καλοκαίρι του 2023 στη Βουλή και αφορούσε την υλοποίηση της Σύμβασης 717. Εντός της δικογραφίας, αναφερόταν ρητά το όνομα του κ. Καραμανλή με την πρόσθετη επισήμανση ότι υφίστανται ενδείξεις κακουργηματικής απιστίας.
Σε εκείνο ακριβώς το χρονικό σημείο, σε συνάρτηση με τη συνταγματική αποστολή του ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία κατέθεσε πρόταση για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, στην οποία συμπεριελήφθησαν τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και ο κ. Σπίρτζης, καθότι η περίοδος της υλοποίησης της σύμβασης αφορούσε και τους δύο πρώην Υπουργούς. Ενώ ο κ. Σπίρτζης έθεσε τον εαυτό του στη διάθεση της Βουλής και της Δικαιοσύνης, ο κ. Καραμανλής επέλεξε να κρυφτεί πίσω από τη βουλευτική ασυλία του, με τη ψήφο και την κάλυψη σύσσωμης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ..
Έχει καταδειχθεί ότι το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717 και λειτουργούσε σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, όπως το ETCS, που η περάτωσή του ήταν συνυφασμένη με την ολοκλήρωση των έργων της εν λόγω σύμβασης. Επί του εν λόγω ζητήματος, το περιεχόμενο της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας συνιστά κόλαφο: «Εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας – ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος των Τεμπών».
Περαιτέρω, όπως έχει επαρκώς τεκμηριωθεί κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών, ο κ. Καραμανλής όφειλε από τον Οκτώβριο του 2019 να προχωρήσει στη θέσπιση Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας, σε συνέχεια της ενσωμάτωσης των ευρωπαϊκών οδηγιών 2016/797 και 2016/798. Ωστόσο, δεν έπραξε τίποτα. Το μόνο, που… έπραξε, ήταν να εγκρίνει με υπουργική απόφαση τον παράνομο διορισμό του 58χρονου μοιραίου Σταθμάρχη, κατά παράβαση του ηλικιακού ορίου της προκήρυξης, το οποίο οριζόταν στα 48 έτη. Τέλος, δεδομένου ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα κάηκε τον Ιούλιο του 2019, μετά από 4 χρόνια δεν είχε πράξει τίποτα για την αποκατάσταση μιας βλάβης που η επιδιόρθωση απαιτούσε 2-3 μήνες σύμφωνα με μαρτυρίες ειδικών στην Εξεταστική Επιτροπή, ενώ δεν προέβη στη λήψη έκτακτων μέτρων ασφαλείας όπως κλείσιμο σταθμών, μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών και μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.
Στην εποχή της Κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, η μοναδική αχτίδα σωτηρίας για τη διερεύνηση των ως άνω σφαλμάτων και παραλείψεων έρχεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από την Κοινωνία των Πολιτών, η οποία με τη συγκέντρωση 1,3 εκατ. υπογραφών έχει δείξει το δρόμο για τη δικαίωση των 57 θυμάτων. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, με την κατάθεση του πορίσματός του στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ευελπιστεί ότι σύντομα οι πραγματικοί υπεύθυνοι της τραγωδίας των Τεμπών να λογοδοτήσουν, σύμφωνα με το αίτημα ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας και με γνώμονα τη διαφύλαξη των αρχών του ευρωπαϊκού κράτους δικαίου.
Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Dnews, 20/03/2024